Thursday, December 16, 2010

USRAH

Apa Ertinya Saya Menganut Agama Islam ?

Karangan: Fathi Yakan


Bahagian Kedua:

  • Mukadimah Bahagian Kedua
  • Bab 1: Saya Mesti Hidup Untuk Islam
  • Bab 2: Saya Mesti Meyakini Bahawa Beramal Untuk Islam Adalah Wajib
  • Bab 3: Peranan, Ciri-ciri dan Persediaan Harakah Islamiah
  • Bab 4: Saya Mestilah Memahami Cara-cara Beramal Dalam Islam
  • Bab 5: Saya Mesti Memahami Sejauh Manakah
  • Bab 6: Saya Mesti Memahami Tentang Pemusatan Amal Islami
  • Bab 7: Saya Mesti Memahami Syarat-syarat Baiah dan Keanggotaan

  • ARTIKEL USRAH
    (Disusun Oleh: Sdr. Suhaimi Abd Aziz, Pengerusi Lajnah Tarbiyyah DPPWP)

    1. Minggu 1 : Tasawwur Islam
    2. Minggu 2 : Tajuk I – Fiqh Amal Islami
    3. Minggu 2 : Tajuk II – Usrah Dan Kepentingannya Dalam Jamaah
    4. Minggu 3 : Tajuk I – Sekitar Jamaah Islamiyyah
    5. Minggu 3 : Tajuk II – Amal Jamaie Dan Tuntutannya
    6. Minggu 4 : Akhlak Dan Adab Dalam Berjemaah
    7. Minggu 5 : Tajuk I – Ukhwah Islamiyyah
    8. Minggu 5 : Tajuk II – Taat Dan Wala’ Dalam Ruang Lingkup Harakah Islamiyyah
    9. Minggu 5 : Tajuk III – Konsep Hazar (Kerahsiaan) Dan Kepentingannya Dalam Perjuangan Islam
    10. Minggu 6 : Tajuk I – Tasawwur Tarbiyyah Islamiyyah
    11. Minggu 6 : Tajuk II – Tarbiyyah Ruhiyyah Dalam Harakah Islamiyyah
    12. Minggu 7 : Tajuk I – Dakwah Dan Tuntutannya
    13. Minggu 7 : Tajuk II – Amar Ma’ruf Nahi Mungkar
    14. Minggu 8 : Dakwah Fardiyah

    No comments:

    Post a Comment